Girly stuff, vol 2

Ikväll blir det middag med flickorna på en uteplats – en sex-månader-senare-uppföljning av en lyckad födelsedagsmiddag jag hade för, just det, ett halvår sedan.

Men först: baka jättestort valnötsbröd.

Uppdatering: Brödet blev bra. Experimenterade lite med dadelsirap. Och kardemumma.

6 responses to “Girly stuff, vol 2

  1. Och trevligt blev det! Men lite sent! :) Och brödet var gudomligt, liksom allt det andra.

  2. jag förstår inte människor som experimenterar med mat.

    jag förstår inte heller att förvånansvärt många människor lyckas med sina experiment. själv kan jag knappt läsa ett recept.

  3. Jag visste inte ens att dadelsirap fanns.

  4. Elin – Tack! Ja, det var kuul!

    Linda K – Det är svårt att förstå. Jag förstår själv inte riktigt hur det funkar. Eller varför.

    Tilmann – Är nog inte så vanlig och vet inte riktigt vad man ska göra med den egentligen. Men var en fin bild på en kamel på burken. Som är köpt i liten matbutik i Skärholmen.

  5. Brödet uppfyllde verkligen beställningen: SYNDIGT.

    Linda, tänk inte så mycket på recept, känn efter och lukta och titta. Kanske lite kanel i köttfärssåsen? Kanske ett ägg till för bättre stabilitet? Så tänker jag.

    Hurra för gott att äta och trevliga tillställningar att göra det vid!

  6. Helt rätt Anna :-)

Kommentera

