Fin bok

Efter den lite oväntade succén med förstavärldskrigetboken häromsistens, så tänkte jag nu ge mig på den här. Lär vara mycket bra. Men otäck. Snyggt omslag också.

7 responses to “Fin bok

  1. Har varit på väg att köpa den ett par gånger, men så har alltid någon annan bok ”vunnit”. Den verkar bra. Ser fram emot att få läsa vad du tycker om den sen.

  2. Den ligger och väntar på mig här hemma också!

  3. Alexia – Ja, ska berätta!

    Frida – Aha! Ja, känns lite allvarligt att börja läsa i den. Men ska försöka att liksom bara sätta igång :-)

  4. Den håller jag på med just nu. Julklappsbok, som jag tycker varit värd att vänta på. Har på känn att den kan behöva lite solsken för att väga upp det dystra. Svårstartad bok med mycket namn och information initialt, men nu är den på gång.

  5. Låter mkt bra. Vore kul att höra dina intryck när du läst hela!

  6. Nu är hela boken utläst – den är tung och ibland lite svår att följa med i tycker jag. Namn som kommer och går och en del försvinner helt plötsligt (av förklarliga skäl). Ångesten och den fruktansvärda misären lever man med i. Känslan av att i princip leva på luft är svår att mäkta med.

    Vill jag läsa den igen? Nej, nu måste jag hitta någon mer positiv bok att skapa jämvikt med.

  7. Åh, tack för att du återkom och berättade vad du tyckte om den, mkt intressant! Jag har faktiskt inte fortsatt efter första sidorna – det kan bli så att den får vänta till hösten istället. Hoppas du hittar något bra att följa upp den med!

Kommentera

