Vi måste tala om skumtomten

De är ju överallt, de där tomtenissarna! Mitt jullöfte inför nästa år: äta 50 procent färre skumtomtar. Det är ju helt klart lätt att övertomta. Någon mer som varit med om detta?

Som kompensation för alla tomtar ska jag nu göra morotssoppa med ingefära och bröd med valnötter i. Sådäså.

11 responses to “Vi måste tala om skumtomten

  1. Jag övertomtar varje år. MEN vill nog inte ha det på nåt annat sätt heller…

  2. ja jisses…
    Tror jag är uppe i 5-6 påsar på två veckor.
    Kan äta en på 10 minuter.
    Glad att jag inte köpte en sån där låda som förra året. *ler*
    Men så är det jul bara en gång per år.
    Så det ska väl ätas.

  3. Jenny – skönt höra finns medkamrater därute. men min maxtomtenivå är definitivt nådd nu :-)

    Vesna – oj, imponerande. ja, det ska ju det – tills det säger stopp!

  4. När säger det stopp? ;D

  5. för ca två timmar sedan! ;-)

  6. gud vad skönt att någon tar tag i detta känsloladdade ämne! jag är med dig hela vägen :)

  7. eller hur! verkar vara hett och angeläget att diskutera för många också :-)

  8. Jag har en oöppnad påse kvar…
    Funderar på att hetsäta den ikväll! ;D

  9. JAG ÄLSKAR SKUMTOMTAR!!!

Kommentera

