Längtar…

…tills barnen blir tillräckligt stora för högläsning ur alla bra böcker. Som den här, som jag köpte på Västertorps julmarknad igår för 15 kr. Perfa, och samma upplaga som jag lånade och läste på Oxelösunds bibliotek för tusen (eller nästan tjugosju) år sen.

PS, till höger om boken syns färgen på väggarna här i köket.

4 responses to “Längtar…

  1. Vi har filmen…väntar till barnen blir en 11-12 år. ;D
    Vi har Ronja boken, funderar på att tjyvstarta den.

  2. Japp, Ronja är också bra. Har massor av Astrid Lindgrens här: Nils Karlsson Pyssling, Bullerbyböckerna, Lotta etc, men om barnen får välja (och de får de ju) så blir det mest om småkryp, dinosaurier och olika slags brunnslock. och Barbapapa!

  3. Jag har läst Mio för båda flickorna…det är en av mina Astrid Lindgrenfavoriter (och intressant att den kom samma år som -fast FÖRE- Sagan om Ringen . Många likheter i storyn faktiskt. Ingrid var 7 när jag läste den…

  4. Ja, jag gillar den också jättemkt. Hoppas Rufus också är intresserad när han är 7, då är det inte långt kvar (provade häromkvällen men då var det njet..)

Kommentera

