Mitt nya hemma

Ni vet de där gråa väggarna i nya lägenheten, som jag skrivit om typ tusen gånger här i bloggen? Idag tog jag några bilder på dem. De är lite sådär för kameran betedde sig lite märkligt. Precis som kylskåpet, som slutat fungera. Inte så snällt mot en nyinflyttad tjej kan tyckas, men det är ju bara att acceptera.

Snart ska tavlan upp på väggen på riktigt.

Och så blir det en soffa vid väggen här.

Ska ta bilder på hallen också, där är färgen mörkare grå.

12 responses to “Mitt nya hemma

  1. Annie – PD – Tackar! :)

    Vesnas vardag – Detsamma, kul! :)

  2. Ser fint ut! Ser fram emot att komma på inflyttningsfest!

  3. Ooooo snyggt!! Synd att det inte är för 8 år sedan, då hade jag haft en fin soffa att ge dig. Den var köpt på Ikeas avdelning för möbler i offentliga utrymmen; kanske nåt att kolla på? (Tills det perfekta, mer personliga Blocketfyndet dyker upp, kanske :)

    Jag har en idé. Ska vi ha ett tavelupphängarbattle? Eller trevligare, en tavelhängartalkku. (Först hos dig, sen hos mig.)

  4. Är det ett skåp eller en skänk på översta bilden? Fina möbler, hur som helst :)

  5. Det ser jättefint ut!

  6. Linda K – Tack!!

    Anna – kul, tack! Ja, det ska bli skoj!

    Annah – tack, ja, bra tips, ska kolla! Det börjar förresten bli seriöst dags för en ikea-runda för mig, hur är din ikea-behovsstatus? Taveltalkku låter också som extremt bra idé. Säg en tid som passar, så kommer jag som ett skott (om jag inte har barnen!!)

    Pernilla – Tack!

  7. Och Alexia, såklart – det är ovandelen av ett skåp, men har faktiskt också en hurts som ser nästan likadan ut. Ja, visst är det fint? Har liksom aldrig kommit ur min femtitalsteakvurm, sen den startade någon gång i sena tonåren… :-)

  8. Ikea: Jag är SÅ på. Har en öppning lördag 16–20 typ. Kan också den 1 och 2 kvällstid. Och den 5 och 6 närsomhelst.

  9. Annah – Kool! Barnschemat här är ännu rätt oklart, inser jag nu. Ska kolla upp + återkommer, så bokar vi in det!

Kommentera

