Ge mig ett I, ett K, ett E och ett A. Och lite röd sammet.

jea_24_okt_ikeaDet blev Ikea idag. Köpte mycket fint och nödvändigt och ungefär i mitten vilade jag lite i en helmysig röd sammetssoffa av sjuttiotalstyp. Hade verkligen varit aspirant på den om mitt nya vardagsrum varit dubbelt så stort som det är. Nu pustade jag ut i den. Klappade den lite. Och gick vidare.

ikea_fotoljFåtöljen som hörde till soffan (som heter Stockholm) var inte heller så tokig.

ikea_stolAnnan fin sak som jag såg (men inte köpte, barnen börjar bli lite stora) var en stol ur PS-kollektionen i barnstorlek. Hur gullig och snygg som helst. Fanns i svart och mellanblå också.

2 responses to “Ge mig ett I, ett K, ett E och ett A. Och lite röd sammet.

  1. Soffan ser härligt skön ut.
    Synd att den inte passade in.

  2. Japp, men det kommer flera! Tänker mig eg. ngt litet och nätt i mer 50-talsstil, som funkar att sitta och läsa, spela spel etc i, etc. Om hittar ngt snyggt second hand kan det bli så med. Har även kommit fram till att avvakta med hela soffvalet tills väggarna är ommålade i vardagsrummet, så att man kan få en bra känsla för vad som passar in bäst :-)

Kommentera

