Nyläst!

Jag vill tacka SJ för livet. Eller, åtminstone, för att jag läst en bok. Första sedan semestern och helt underbart. Två tågresor (till Nyköping i lördags och Jönköping idag) var vad som behövdes.

bok_kaffe

Johan Kinde var, som ni allmänbildade bloggläsare givetvis redan vet, sångare i åttiotalsbandet Lustans lakejer. För något år sedan kom hans romandebut ”Någon sorts extas” och nu finns den också i pocket.

Den var finare än jag väntat mig och kändes som en ärlig bild av hur de sena tonåren kan vara för en kille med tur. Hög igenkänningsfaktor också för oss som minns new wavevågen, Ritz vid Medborgarplatsen och andra 80-talsställen.

Boken innehåller även en fantastisk sekvens i början när de koola killarna i bandet använder hårgelé för första gången. En helt ny, exklusiv produkt, som flugits in till Stockholm direkt ifrån London!!

Betyget blir tre starka Rorys, för nostalgin, underhållningsvärdet och humorn.

2 responses to “Nyläst!

  1. Åh, den får jag sätta upp på min ”att-läsa-lista”.

  2. Ja, gör, inte dum alls :-) Du får berätta vad du tyckte sen! :-)

Kommentera

