Låt the mässa börja

För ett par dagar sedan började mässpreppet Twitter och idag borde bloggrapporterna börja komma från Förläggarbloggen, Linda K och andra. Roligt, roligt.

Vilken mässa jag pratar om? Bokmässan såklart. Som ju alltid är skoj, även för en utomstående. Jag tänker bilder på glada författare som druckit lite gratisvin på journalistbloggar. Halvt förtäckt skvaller. Marknadsföring och sälj som aldrig blir riktigt läskigt eftersom de grejor man marknadsför och säljer är så snälla och fina. Böcker liksom? Vem kan annat än älska dem. Och så.

Så ska bli kul att kolla alla rapporter, korta och långa, med bild och utan, via Twitter och bloggar.

Och hörrni, jag lovar att inte berätta min gamla mässanekdot om hur jag var nånslags värdinna i en monter under branschdagarna, kan det ha varit 1998? Och hur det fanns en flaska whisky som institutionsledningen hade placerat på lämplig strategisk plats i själva montern och hur institutionssekreteraren tog mig med till stället dit ”alla” gick för att röka fast det fick man ju såklart inte inomhus och… Hoppsan.

2 responses to “Låt the mässa börja

  1. Näää hörru… Om man säger A får man säga B…

  2. Hehe, det var nog inte mycket mer än så faktiskt… vi drack whisky, busrökte inomhus och hängde med lite folk bara… bibliotekarier, du vet! :)

Kommentera

