Dagens åter i tjänsten

24_aug_jeanin2Från balkong med lära-gå-vagn till första arbetsdagen efter ledighet, ute hos kund och inklusive styrgruppsmöte. Kul att båda finns.

Kavaj – Bric-a-brac
Klänning – Indiska
Strumpisar – dito
Skor – Vezzano

13 responses to “Dagens åter i tjänsten

  1. nej neeeej jag förbjuder dig att ha svarta strumpbyxor redan!

    i övrigt finfin :)

  2. tack! och ahh, den där kjolen är superduperigkort när man sitter ner… inte helt avslappnat when at styrgruppsmöte – därav strumpebyx :-)

  3. Amen vad är det här med strumpbyxorna? Mina kollegor hävdar bestämt att det är förbjudet innan 1 september. Men vissa kläder blir ju inte snygga med leggings, eller bara ben för den delen. Ska jag alltså vänta en vecka till? Eller vågar jag göra som du? Och dessutom är väl svarta det enda tänkbara. I alla fall i min värld …

  4. Är det sant? Oj! Hm, jag har nog helt naivt fram till nu tagit på mig strumpbyxor om det behövs av exempelvis värme- eller sedlighetsskäl :-) Men det är rätt kul med sådana här regler. I Ebba von Sydows stilbok står det tex att man med fördel kan ha håret uppsatt om man har klänning, respektive utsläppt om man har byxor. Tror det är tänkt att ”tjejigheten” i utsläppt ska balansera ”tuffheten” i byxorna etc. Det har jag tänkt mkt på sedan jag läste det. Men inte följt. Tror jag :-D

  5. tummen upp för strumpbyxa. ;D

  6. Å, hårregeln var ju spännande. Tur jag inte har långt, skulle nog inte riktigt kunna hålla reda på vad som funkade till vad …
    Funderar på en av Cos-klänningarna i morgon. Den kommer absolut att kräva strumpbyxa.

  7. Ah, hängde för ngn timme sedan fram min COS:are för att användas imorgon :-) Har du flera? Lyllo!

  8. Snygg kombination! I like.

  9. Nu lät det kanske som halva Cos hänger i min garderob. Så är det tyvärr inte, har två. Den grå och en svart, med slät, tajt överdel och lite veckad kjol. Fin, men lite mer höst.

  10. Alexia – tack!

    Cecilia – ah. låter tjusigt.

  11. Finfint :D Skit i alla regler ;)

  12. Tack! och will do :-)

Kommentera

