Pretty in pink, vol 2

Idag har storpojken haft på sig de här byxorna – han valde dem själv, älskar rosa. Och många som vi mött på utflykt till mysig träffa-kompis-fika vid Hornstull har, ja, stirrat. Herregud, är det verkligen något att stirra sig blind på 2009 – en pojke i rosa byxor?

rosa_byxor

11 responses to “Pretty in pink, vol 2

  1. Tydligen tycker de det.
    Jag tycker de är jättefina!

  2. Tyvärr är det nog så att många (jag själv också även om jag jobbar på det) är fast i normen för hur flickor och pojkar ska se ut. Jag har en dotter på 12 år som vägrar kjol, vägrar klänning, vägrar allt tjejigt. Hon går i stora, luftiga t-shirts och mjukisbyxor. Hon har kort hår. Alla, och jag menar alla, tror att hon är en kille. Själv vacklar jag mellan att tycka att det är fantastiskt att hon gör som hon vill till att försöka styra in henne på något mer tjejigt så att hon ska slippa bli ledsen när folk tror hon är en kille.

    Men det är klart alla ska få se ut som de vill!

  3. Man kanske stirrar för att man tycker det är lite kul och fint att han gillar rosa. Det är trots allt inte så vanligt med rosa på killar, förutom på ”östermalmskillar” förstås…

  4. Vesna – ja, visst är de :)

    Pernilla – ja, ”pojkflickor” hamnar säkert i lite samma sits. jättetrist, tycker jag, som var rätt ”pojkig” själv länge, lekte att jag var riddare + ville se tuff och killig ut. hoppas hon inte tar illa vid sig och ja, helt rätt, valfrihet åt alla!

    Anna – Jag hoppas verkligen det, fast de flesta såg mest lite skeptiska ut – kanske var de förvånade bara? Hoppas.

  5. larv! cool med rosa på killar. tilde får för övrigt ärva en massa kläder från storebror, kanske därför alla tror att hon är en kille? :P

  6. tycker jag också :-)

  7. Jag har också en son som gillar rosa (fast rött ännu mer) och det som är problemet med de flesta rosa grejer är ju att de är så ”tjejifierade”. Det står Sweet little girl, eller nåt sånt på mycket av det, och nog för att jag kan vara lite queer ibland, men jag tycker att det känns liiite svårt att sätta kläder med sånt tryck på på honom.

  8. absolut. jag köper inte grejor med spets, h järtan etc, men det är nog mest för att barnen inte vill ha sånt heller. gav bort ett par röda vinterskor en gång för att det var hjärtan på dem – ngt jag funderat lite över i efterhand iofs. de här tajtsen/byxorna som R hade idag är dock helt ”opyntade”, det är bara färgen som finns att reagera på.

  9. Heja storkillen som gillar rosa!

  10. Pingback: Bananer och grejor « …in the days of Rory

Kommentera

