Kulörer

Har gjort något helcrazy (för mig), nämligen besökt en färgbutik. Tycker det är jättefint med fina hem, men kommer mig väldigt, väldigt sällan för att fixa till grejor här hemma.  Men visst vore det mycket tjusigare med en jätterosa kökspall än en helt vanlig basträfärgad? Jomenvisst. Hade med mig de här tre små grejorna ut.

rosa_fargproverFast  egentligen är det inte alls någon av de här färgerna jag är ute efter. Utan en pigg, klar men ändå pastellig femtiotalsrosa. Som en energichock, liksom.

Update: Har hittat detalj på necessär hemma i precis rätt färg. Plägar ta med necessär till färgbutik för ihopblandning av rätt färg. Borde funka!

2 responses to “Kulörer

  1. Vad spännande.
    Vore jag du skulle jag fråga i färgbutiken.
    Det brukar bli bäst. ;D

  2. Det är säkert sant. Jag hittade en grej hemma som är i den rosa färgen jag vill ha också (en del av en neccessär), så tänkte att man kan ju ta med den alt. foto på den (om det blir rätt färgåtergivning på bilden), lite som när man har med sig en bild till frisören liksom :-)

Kommentera

