Läs om Kurt! Lova mig det!

olycklige_kurtErs majestäts olycklige Kurt är en fantastisk och otroligt välskriven bok om ett sorgligt och osannolikt men sant livsöde. Den handlar om Kurt Haijby, en slug men inte helt intelligent kroginnehavare som på trettiotalet är kung Gustav V:s älskare och senare hamnar i Gestapos fängelse och nästan i koncentrationsläger, samt döms för utpressning. Allt för att tysta ner affären. Som sagt, väldigt tragiskt, men så bra att man blir lycklig av att läsa den. Toppbetyg.

Så, gör som Annie PD, jag och rimligtvis många tusen fler. Läs!!

6 responses to “Läs om Kurt! Lova mig det!

  1. Tack för tipset! Stod och höll i den på Pocketshop häromdagen, men var tveksam. Dock inte längre.

  2. Så lite så! Jag är nog lite avundsjuk på dig som inte läst den ännu. Hoppas du gillar den också! :-)

  3. Låter som en lysande bok.
    Ska köpas.

  4. Du får gärna överta mitt ex annars! Kan ta med det på lördag.

  5. Ser så mycket framemot att läsa den. Verkar helt klart strålande :)

  6. jepp, så är det! :)

Kommentera

