burn baby burn

jeanin_30_juniJa, det kanske inte syns så jättetydligt på bilden, men tro mig, det syns på riktigt: märket från när jag lyckades ångkoka min egen arm på kontoret igår morse.

En bra sak är att märket ser ut lite som ett hjärta vilket ju är bättre än… ja, mycket annat, säkert.

Dagen till ära sportar jag min Syster Jeanin-look idag.

Uppdatering, 15 timmar senare: Har efter viss kontemplation insett att det mest av allt liknar en njure. Nu har skinnet även börjat lossna och… nä, vänta förresten, det var inget.

Uppdatering, 22 timmar senare: Adrian, 3 år, gav precis just den feedback man vill ha på en dylik skada. Efter att ha tittat noga på såret sa han ”vilken tur att du lever fortfarande”.

2 responses to “burn baby burn

  1. Inte bra det där.
    Jag försökte hälla en full vattenkokare över armen i förra lgh.
    Gjrde väldigt ont.
    Handen kändes kokt.

  2. Urk! Nu har skinnet börjat lossna på mitt sår och… nä, jag ska inte berätta mer…

Kommentera

