reko Reinfeldt

fredde_och_flippaFredrik och Filippa. Som jag ibland får lite tvångstankar att jag är lik. Filippa, alltså.

Jag valde ut de två mittenböckerna i bokhögen två inlägg nedanför det här, och började läsa i den näst översta, som åtminstone inledningsvis är en ganska reportertorr redogörelse för den interna maktkampen i Muf 1992.

Nåväl, det kommer att ta sig, tror jag. Och redan på sidan 54-55 finns en jättefin mening:

Med dessa budord från en 28-årig Muf-ordförande blir ingen förvånad över att Fredrik Reinfeldt redan som åttaåring organiserade kusinträffar, som tidig tonåring blev ordförande i elevrådet, som storebror under uppväxten tröstade de yngre bröderna, som högstadieelev drog igång en kampanj för en rökfri skola tillsammans med sin mamma, som hemmason hjälpte mamma med bokföringen när hon startade firma.”

Haha! Jag sympatiserar verkligen inte med moderaterna, men har redan tidigare (ja, sedan han var gäst i Kristian Luuks ”spela-musikvideor-program” på tv ungefär) tyckt att Reinfeldt verkar rätt sympatisk som person. Och så detta. Vilken kille.

3 responses to “reko Reinfeldt

  1. Ja han är rätt cool.
    Såg honom i Filip & Fredrik för ett tag sedan.
    Där han gick på stockholms gator med dem, pratade fester och om att han
    var en jäkel på att dansa. Han är helt galen i en rätt poppig grupp. (meddelar när ja minns)
    Så varje gång jag hör dem på radion tänker jag på honom. Sjukt. *ler*

  2. Ah, där ser man. I Luukprogrammet avslöjade han en viss fablesse för åttiotalshits av typen Roxette, vill jag minnas. Och ABBA.

  3. Jag funderar vidare. ;D

Kommentera

