vantar, mössor, skor…

10_jan_drmartens

Kanske om tjugo år till…

Promenerade från stadsbibblan vid Odenplan och slank liksom på vägen in på…

Weekday för två mössor till barnen, ett par gröna stora vantar till mig och en randig halsduk.
Randiga halsdukar är bäst.

Sthlm Standard i fd Debenhams för en blårödrandig mössa från Mads Nørgaard.
Herrmössor  är bäst.

Provade även en ljusblå kappa från Jenny Hellström för halva priset, men blev inget köp.

Scorett för ett par finfina Vagabondkängor i Dr Martens-stil.

Övervägde någon minut att svänga förbi klassiska Sko-Uno på Gamla Brogatan för att införskaffa ett par original-Martens. Men, jag kände att jag ännu inte riktigt kan förlåta den försäljare som på Sko-Uno lurade mig att köpa en storlek för små Dr Martens (jag var typ femton, så detta måste ha hänt runt 1989, under min tonårsperiod som punkare/depprockare) med motiveringen ”de töjer ut sig”. Tro mig. Dr Martens töjer inte ut sig. Och jag glömmer inte.

2 responses to “vantar, mössor, skor…

  1. Låter som en kul shopping dag.
    Gärna bild. ;D

  2. Japp, det var en lyckad session – det var ju cirka 1.25 timmes aktiv shopping jag lyckades fylla med allt detta :-) Bilder är ute! Kram

Kommentera

