heureka – ett hårdvarubegär!

5_dec_radion1Drabbas sällan av habegär inför tekniska prylar, men kompisarna vi var hemma hos igår hade en sådan här digitalradio och eftersom jag är något av ett radiofreak (P1:s programledare var mina idoler redan när jag var fjorton) så var den ju lite lockande. Och snygg. Och det är faktiskt koolt att enkelt kunna ta in radio från överallt i hela världen.

Kompisarna hade tex hittat en fransk new wave-station med åttiotalsmusik som de gillade, och som vi lyssnade lite på. Ja, vi kände oss gamla. Men ja, vi hade kul undertiden.

PS – Den finns tex hos Hifiklubben. Och jag är medveten om att man kan lyssna på de flesta radiokanalerna via nätet på en dator också. Men den är ju så fin!

2 responses to “heureka – ett hårdvarubegär!

  1. Finfin, skulle göra sig toppen hemma hos er.

  2. hihi, japp, det tycker jag också!!

Kommentera

