Die Weihnachten Markets, here I come!

tyskland_julmarknad_largeUngefär såhär idylliskt räknar jag verkligen med att det ska
vara på julmarknaden i Västertorp i eftermiddag!

Nu är det äntligen dags för alla finfina julmarknader. Idag, ja, om fyrtio minuter faktiskt, är det dags för Västertorps scoutkårs julmarknad. Något av en klassiker som många söderortsbor av klass och stil redan känner till.

Nästa helg är det Konstfacks marknad. Mycket praktiskt, fem minuter nerför en backe så är man där. ABF har nåt alternativt inne på Sveavägen också, har jag sett på Facebook.

Ja, och helgen efter det är man i Berlin. Och där lär det finnas julmarknader. Den vid Alexanderplatz lär vara bra. Och den vid Gedächtniskirche vid Breitscheidplatz (åh, ich liebe tyska!).

Sen är det ju nästan jul, så då lär det ju ha gått helt krezy på julmarknader.

Och sen sitter man där, med alla grejor.

Eller, vänta nu? Var det inte typ köpstopp i åtta veckor? Ahh, just det. Från den 6 december!

3 responses to “Die Weihnachten Markets, here I come!

  1. Köpstop? Oj hur ska du fixa det innan jul.;)
    Men du kanske har köpt in alla julklappar redan. *ler*
    Och varför 8 veckor? Låter fruktansvärt tycker jag, Nästan så jag får magont.
    Lycka till med det hela.

  2. Ja, jag vet! Lite galet faktiskt, men ska bli intressant också! :-)
    Det är en grej jag är med i via Världsnaturfonden, ett projekt de har. Ska blogga om hur det går också, tillsammans med en massa fina människor, börjar på måndag om en vecka, här: http://www.minplanet.se

  3. Jo, förresten – har faktiskt redan köpt alla julklappar – utom till P!
    Får skynda på med den, sen är jag safe! :-)

Kommentera

