den här nya 90210…

…alltså, bara så ni förstår hur svårt det är att hänga med i svängarna nuförtiden.

Var på bio nyligen. Nånslags promo för nya 90210 visas. Kompis: ”det är en tv-serie va?”, jag: ”Nää, är det? Ebba var på nånslags galapremiär av den häromdagen (ja, jag hänvisar ofta till ”Ebba” i mina vardagskonversationer, det är något personer i min omgivning helt enkelt får lära sig att acceptera), ”Det brukar väl inte vara galapremiärer av tv-serier?”, kompis: ”ja, fast det ser ut som att det är en tv-serie här…”

Och. Jag måste erkänna: har faktiskt fortfarande inte förstått grejen: är det film, tv-serie eller båda?
Och, om det är en tv-serie, varthän är vi på väg, om det är galapremiärer av sånt nuförtiden?

Eller kanske ska man bara luta sig tillbaka och tänka ahh, lite produktplacering, strandvyer och halvnakna ungdomar. Vem bryr sig om hur, när eller var…

4 responses to “den här nya 90210…

  1. Hej, tror du hittar alla svar i den här artikeln:
    http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=199696

    ”Premiär är den 29 november. Tio dagar före samlar TV400 300 bloggare och journalister på salongen Park, och förhandsvisar två episoder. Ebba von Sydow är dragplåster.”

    kram elin

  2. Ahh, se där! Tack tack!! Kul att det var i Dagens Media också, gillar både den tidningen + deras ”köksveckan”-blogg.

    Ja, nu gäller det bara att bli inflytelserik nog inom ngt område för att få sådana där inbjudningar i egenskap av bloggare också… Frågan är bara vilka som kan tjäna på att en lokalpatriotisk hägerstensbo uppmärksammar vad de gör… Kanske Konsum i Västertorp? :-)

  3. Jo…. jag var bjuden till nån prisutdelningsfest som Filmfestivalen hade i morgon kväll. Hade jag varit barnfri hade jag frågat dig.
    :-)

Kommentera

