Betong lovers of the world, unite and take over!

flempan

Sånt här tycker jag är jättevackert, faktiskt.

Jobbar en dag i veckan på ett ställe där man har utsikt över det här sjukt fina bostadsområdet i Flemingsberg. Skulle troligtvis inte vilja bo i nåt av de här husen själv (de är förskräckligt stora och lite läskiga på nära håll), men sedda på avstånd är de ren skönhet. Och barndom. Och nånslags fin, genomplanerad och arkitektritad tanke om ett nytt och bättre Sverige.

Nåja. Är nog inte så sentimental, egentligen. Mest bara glad. Över att de här husen finns och att jag får titta på dem, då och då.

All kärlek till er, må ni ej bli felrenoverade och må era människor vara lyckliga i alla sina dagar.

PS – Ja, bilden har jag knyckt faktiskt. Det lär komma fler, egentagna bilder, på de här fina husen. Snart. Eller, kanske mer troligt, i typ maj.

3 responses to “Betong lovers of the world, unite and take over!

  1. Ha, ha. Not.
    Jag tycker inte de är vackra.
    Men jämför med karolinska Huddinge sjukhuset så är de bedårande.
    För det sjukhuset är det fulste som finns.
    Kraaam Vesna

  2. Japp, där är vi överens. Huddinge sjukhus… jag ryser i hela min själ… :-)

    Kramar J.

  3. Pingback: Storstadsflickan - det är jag! « …ibland tänker jag på Rory Day

Kommentera

