herz

Ny Rorybloggfeature: All min kärlek till…

Ja, lite klassisk lovebombing helt enkelt. Till lite saker som behöver lovebombas.

Idag: att bo i hyreshus. Kan verkligen rekommendera. Är jättebra faktiskt, särskilt om man har små barn. Inget fix, inget ”räntan upp och oj oj”, många grannar att småprata med och där liksom räcker det, man behöver inte sitta i tre timmar långa möten med Konstiga Kalle eller ”umgås” på ett konstlat sätt över en härlig höststädning. Kan absolut förstå att det kan vara en sund ekonomisk investering med bostadsrätt/hus och att det finns människor som uppskattar närheten till natur och dylikt mer än närheten till storstadens sus och larm.

Men för mig finns bara hyreshuset. Just nu. Och det är himlans bra så.

4 responses to “

  1. Vi har grannar här med. ;) Fördelen med hus är att barnen far in och ut överallt. Man behöver inte vara ”ute” som i lgh. Här kan de leka ute solo korta stunder.

  2. Ja, det finns mkt bra med hus :-) Just nu gillar jag lgh bara… Och det verkar vara så mångas dröm att flytta till hus. Som om det vore ngt fel på en om man vill fortsätta bo i lgh när man har barn… och det tycker ju inte jag! :-)
    Kram J.

  3. Det beror väl lite på hur man bor. Om man har en bra gård t ex.Jag gillar också att slippa bekymra mig om t ex kylskåpet går sönder, bara att slå en signal. Fast jag skulle samtidigt gärna bo i ett ”bättre” område.

  4. Ja, det är klart man vill bo i ett fint område! du vet väl att Hägersten bara ligger här och väntar på dig! :-)

Kommentera

