har man hört på maken…

Maken kommer hem. Har jobbat. Säger hej, tar upp ett paket ur fickan och lägger på bordet. Det är liksom vadderat och inlindat.

Jag ställer den enda rimliga frågan:
– Vad är det där?

Han ger det kanske något otippade svaret:
– En hårddisk.

Det känns lite som att jag skulle kunna ställa frågan ”är detta normalt?” igen. Men tvekar. Vill ju faktiskt gärna tro att det är det, även om jag egentligen har har något annat liksom på känn.

2 responses to “har man hört på maken…

  1. Eller hur! ;)
    Hårddisk…i fickan??
    En present kanske. ;)

  2. Ja, jag tror faktiskt att det var en hårddisk. Jag fick se saken sen, utan papper etc, och det såg ut som jag kan tänka mig att en hårddisk ser ut. Ahh, nu måste jag googla för att se om jag kan hitta en bild på en hårddisk. Ja, se här: http://www.tomsbusiness.se/produkter/20070116/ Ungefär så såg den ut!

Kommentera

