unsere Hausfrau

unsere_hausfrauOm man vill laga middag till familj + mannens arbetskamrat och är sugen på nåt gott, så kan man lita på denna kokbok. Den heter ”Soppor, bröd och röror” och är extra bra om man gillar, ehum, soppor, bröd och röror. Och det gör jag. Och förhoppningsvis även mannen och hans arbetskamrat.

Särskilt mycket gillar vi ”majssoppa med sweet chili”. För den går jättesnabbt att göra.

6 responses to “unsere Hausfrau

  1. Ja det är bra den där boken. Har den inte men du har lyckats med några soppor i den som jag gillar. ;) Hoppas kvällen blev bra. Kram V

  2. Japp, det blev trevligt. Och soppan verkade uppskattas. Kanske inte riktigt lika mycket som den därpå följande hallonpajen, men men, med ca 40 procent av de runt bordet under sex år, så vad kan man begära! :-)

    Hoppas ni haft en bra kväll/helg också!

  3. Just det, vi hann äta alla bakverk innan jag fotograferade dem. Men de var jättegoda. Det gemensamma temat var nog ”choklad”. Mmm..

  4. Åh, jag älskar också den där boken. Tyvärr blir det inte så mycket soppor hos oss just nu då våra tvillingar på 1,5 år inte är helt stabila med skeden ännu…

  5. Ja, visst är den bra! Vad mysigt med tvillingar. Ja, det är verkligen en konst det där med mat till barn – mkt som ska stämma: smak, konsistens etc.. En jobbkollega berättade tex att de har en ”inget ris när det är nystädat”-regel hemma! Lät som en utmärkt idé tycker jag… :-)

  6. Pingback: se upp i spåret! « …ibland tänker jag på Rory Day

Kommentera

