störst, bäst, vackrast – och först…

Det är viktigt att vara först och att vinna. Åtminstone för 5-åringen här i huset.  Han vill helst vara första barnet på förskolan om morgonen, och det är viktigt att han blir lämnad innan vi går med lillbrorsan till hans dagis.

3-åringen har en lite annan attityd. Han ropade glatt ”Jag är först!” häromdagen, när det helt uppenbart var minst tre barn som redan var på dagis. ”Nää… sa jag, titta, Sofia är ju redan här, och Leo och…”. ”Ja, men jag är först av dem som kommer sist!”

5-åringen har nog ärvt en del från sin mor, kan jag tänka. 3-åringen måste ha fått sin lite mer avslappnade attityd… nån annanstans ifrån :-)

5 responses to “störst, bäst, vackrast – och först…

  1. Det är väl positivt att A är så positiv. Det kommer han att ha nytta av. :-)

  2. Ja, absolut är det så – jag skulle gärna ha mer av den attityden själv också! Han är lite min idol där faktiskt :-)

  3. Ja han kommer ha nytta av det. Precis som liten här hemma, som än så länge alltid är glad och nöjd. ;)

  4. Precis. Ja, vad är det med de där andrabarnen egentligen? Blir man harmonisk av att i hela sitt liv ha utsatts för försök att bossas runt av sin maktgalna storebror (ja, nu pratar jag självklart bara om mina barn) eller föds de sådana? :-)

  5. Ingen aning. Kan hända att vi formar dem så. ;)

Kommentera

